• Obniżka
Reranie Profilaktyka, diagnoza, korekcja

Reranie Profilaktyka, diagnoza, korekcja

ISBN: 978-83-7587-544-7
48,00 zł
40,00 zł Zniżka 8,00 zł

Praca adresowana jest do szerokiego grona czytelników - logopedów, studentów pedagogiki, psychologii i logopedii oraz rodziców i nauczycieli, a także do wszystkich tych, których łączy chęć poznania zjawiska znanego prawie wszystkim "ze słyszenia"...

Wersja książki
Ilość

Praca adresowana jest do szerokiego grona czytelników - logopedów, studentów pedagogiki, psychologii i logopedii oraz rodziców i nauczycieli, a także do wszystkich tych, których łączy chęć poznania zjawiska znanego prawie wszystkim "ze słyszenia", czyli rerania, nazwanego też rotacyzmem. Książka zawiera informacje o tym, dlaczego r jest głoską trudną do wymówienia, kiedy dźwięk ten powinien pojawić się w wymowie dziecka i jakie czynniki mogą ten proces zakłócić, czym charakteryzuje się wadliwa artykulacja r oraz na czym polega korekcja rerania.

Specyficzne kody

isbn
978-83-7587-544-7

Skorek Ewa Małgorzata

doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Specjalizuje się w logopedii i pedagogice wczesnoszkolnej. Rozprawa doktorska autorki dotyczyła stosunków koleżeńskich dzieci z zaburzeniami mowy w klasach I-III. Pracuje z Zakładzie Edukacji Wczesnoszkolnej i Historii Wychowania Wydziału Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu na Uniwersytecie Zielonogórskim.

źródło: http://nauka-polska.pl/dhtml/raporty/ludzieNauki?rtype=opis&objectId=86986&lang=pl

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Skorek Ewa Małgorzata

ISBN druk

978-83-7587-544-7

ISBN e-book

978-83-8095-707-7 

Objętość

322 stron

Wydanie

IV, 2010

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona, fola matowa

Wstęp

Rozdział I.

Charakterystyka głoski, czyli dlaczego artykulacja r jest trudna

1.     Opis artykulacja głoski r.

2.     Frekwencja r w poszczególnych pozycjach wokalicznych i sąsiedztwach fonetycznych.

 

Rozdział II.

Kształtowanie się i rozwój fonetycznego aspektu mowy, czyli w jakim wieku dziecko powinno poprawnie artykułować r

 

Rozdział III.

Przyczyny rerania, czyli dlaczego dzieci nieprawidłowo artykułują r

1.     Krótkie wędzidełko podjęzykowe

2.     Zaburzenia słuchu mownego

3.     Czynniki środowiskowe

 

Rozdział IV. Rodzaje rerania, czyli na czym polega nieprawidłowa artykulacja r

1.     Formy zaburzonej artykulacja r

2.     Stopień nasilenia zaburzonej artykulacja r

 

Rozdział V.

Diagnoza rerania, czyli w jaki sposób sprawdzić, czy dziecko prawidłowo artykułuje r

1.     Badanie artykulacji

2.     Badania uzupełniające

3.     Rokowanie korekcji rerania

 

Rozdział VI. Korekcja rerania, czyli w jaki sposób usunąć nieprawidłową  artykulację r

1.     Etap wstępny

2.     Etap przygotowawczy

3.     Metody wywołania r

4.     Utrwalanie i automatyzacja

 

Rozdział VII. Materiał językowe do utrwalania i automatyzacji r

1.     r po spółgłoskach

1.1. r w nagłosie i śródgłosie

1.2. r w wygłosie

2.     r w sąsiedztwie samogłosek

2.1. r w nagłosie

2.2. r między samogłoskami

2.3. r w nagłosie i śródgłosie

2.4. r w wygłosie

3.     r przed spółgłoskami

3.1.  r w nagłosie

3.2. r w śródgłosie (między samogłoską a spółgłoską)

4.     r w wyrazach trudnych

4.1. Wyrazy zawierające r więcej niż jeden raz

4.2.1.     r po spółgłosce

4.2.2.     r w sąsiedztwie samogłosek

4.2.3.     r przed spółgłoskami

4.3.       Wyrazy zawierające r i l lub li

4.3.1.     r po spółgłosce

4.3.2.     r w sąsiedztwie samogłosek

4.3.3.     r przed spółgłoską

4.4.       Wyrazy zawierające r, l, j

4.5.       Wyrazy zawierające 2 razy r i l

4.6.       Wyrazy zawierające 2 razy r i j

4.7.       Wyrazy zawierające 2 razy r oraz l,j

4.8.       Wyrazy zawierające rl, rli, rj

5.     r w różnych pozycjach wokalicznych i sąsiedztwach fonetycznych

1.1. r po spółgłoskach w nagłosie i śródgłosie oraz w sąsiedztwie samogłosek w nagłosie i śródgłosie

1.2. r w sąsiedztwie samogłosek w nagłosie i śródgłosie oraz r przed spółgłoskami

1.3. r po spółgłoskach oraz r przed spółgłoskami

1.4. r po spółgłoskach w nagłosie i śródgłosie,r w sąsiedztwie samogłosek w nagłosie i śródgłosie

1.5. r w wygłosie oraz w pozostałych pozycjach wokalicznych i różnych sąsiedztwach fonetycznych

1.6. r w różnych  pozycjach wokalicznych i  sąsiedztwach fonetycznych oraz w wyrazach trudnych

6. Teksty trudne

 

Bibliografia

Aneksy

Fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło