• Obniżka
Kwestionariusz badania mowy

Kwestionariusz badania mowy

ISBN: 978-83-7850-923-3
38,00 zł
34,00 zł Zniżka 4,00 zł

Kwestionariusz ten może być wykorzystywany do diagnozy logopedycznej dzieci przedszkolnych i szkolnych. Składa się z obrazków, których nazwy zawierają samogłoski i spółgłoski w trzech pozycjach, w których mogą pojawić się w wyrazie...

Wersja książki
Ilość

Kwestionariusz ten może być wykorzystywany do diagnozy logopedycznej dzieci przedszkolnych i szkolnych. Składa się z obrazków, których nazwy zawierają samogłoski i spółgłoski w trzech pozycjach, w których mogą pojawić się w wyrazie: w nagłosie, śródgłosie i wygłosie. Głoski występujące w nazwach obrazków ułożone są w kolejności zgodnej z tym jak pojawiają się w rozwoju mowy dziecka. Uwzględnia spółgłoski wargowe, wargowo-zębowe, przedniojęzykowo-zębowe, przedniojęzykowo-dziąsłowe, środkowojęzykowe, tylnojęzykowe oraz samogłoski podstawowe + ą, ę. Do kwestionariusza dołączona jest karta badania mowy, której kolejność zapisu głosek jest zgodna z kolejnością pojawiających się wyrazów.

Specyficzne kody

isbn
978-83-7850-923-3

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Billewicz Grażyna, Zioło Brygida

ISBN druk

978-83-7850-923-3

ISBN e-book

978-83-7587-719-9

Objętość

124 str.

Wydanie

VII, 2015

Format

A5

Oprawamiękka, klejona, fola matowa

Spis treści

Fragment

W zawodzie logopedy postawienie trafnej diagnozy stanowi klucz do ustalenia dalszego postępowania terapeutycznego i podjęcia odpowiednich kroków mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka. Reguła ta dotyczy zarówno zaburzeń rozwojowych jak i artykulacyjnych, które często ujawniają się już w wieku przedszkolnym.

Na rynku dostępnych jest wiele kwestionariuszy oraz testów badających poziom rozwoju mowy, poprawność wypowiadanych głosek czy sprawność narządów artykulacyjnych, ale tylko nieliczne z nich w praktyce sprawdzają się w pracy z dziećmi.

Kilka lat temu nakładem Wydawnictwa Impuls pojawił się Kwestionariusz badania mowy autorstwa Grażyny Billewicz oraz Brygidy Zioło, a obecnie dostępne jest już VI wydanie książki. Propozycja autorek to prosty, bardzo przejrzysty i uporządkowany kwestionariusz obrazowy do badania poziomu artykulacji zgodnie z właściwym rozwojem mowy dziecka.

Część właściwą poprzedza karta mowy z wykazem pożądanych głosek wargowych, wargowo-zębowych, przedniojęzykowo-zębowych, przedniojezykowo-dziąsłowych, środkowojęzykowych, tylnojęzykowych oraz samogłosek. Każda grupa to kilka wyrazów zawierających daną głoskę w nagłosie, śródgłosie oraz wygłosie. Kolejna część zawiera aż 110 obrazków przedstawiających rzeczowniki. Obrazki są na tyle wyraziste i charakterystyczne, że nawet najmłodszy maluch nie powinien mieć problemu z ich identyfikacją i nazwaniem.

Kwestionariusz badania mowy jest nieskomplikowanym, precyzyjnym narzędziem wspomagającym proces badania artykulacji dziecka. Dobrze sprawdza się podczas pracy w grupie przedszkolnej czy wczesnoszkolnej i w pełni oddaje poziom artykulacyjny dziecka uwzględniając jego naturalny rozwój.

źródło: http://www.loogomowa.pl/kwestionariusz-badania-mowy

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło