Kobieta i mężczyzna w zawodzie nauczycielskim

Kobieta i mężczyzna w zawodzie nauczycielskim

Podtytuł: 978-83-7308-757-6
ISBN: 978-83-7308-757-6
20,00 zł

Inspiracją do powstania tego opracowania była próba spojrzenia na zawód nauczycielski przez pryzmat płci jako głównego czynnika różnicującego pedagogów...

Wersja książki
Ilość

Inspiracją do powstania tego opracowania była próba spojrzenia na zawód nauczycielski przez pryzmat płci jako głównego czynnika różnicującego pedagogów. Świadomość konsekwencji, jakie dla wypełniania swojej roli społecznej stanowi fakt bycia kobietą lub mężczyzną, może przyczynić się do optymalizacji procesu nabywania przez studentów kompetencji zawodowych, a także do pogłębienia refleksji u pracujących pedagogów.

W książce opisano m.in. zagadnienia dotyczące feminizacji zawodu nauczycielskiego i jej konsekwencji socjalizacyjnych, komunikacji niewerbalnej pedagogów z uczniami, zachowań prozdrowotnych studentów kierunków nauczycielskich, potrzeby identyfikacji chłopców z osobą nauczyciela-mężczyzny, płci w odniesieniu do twórczości studentów edukacji artystycznej.

978-83-7308-757-6

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF

Specyficzne kody

isbn
978-83-7308-757-6

Kowalski Mirosław

dr hab., profesor Uniwersytetu Zielonogórskiego; kierownik Katedry Teorii i Filozofii Wychowania; członek Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk; zastępca przewodniczącego Zespołu Teorii Wychowania przy KNP PAN. Jest autorem, współautorem, redaktorem lub współredaktorem kilkudziesięciu artykułów naukowych i książek, m.in.: Zdrowie – wartość – edukacja; Przemoc i zdrowie w obrazach telewizyjnych. Edukacja przez codzienność telewizyjną; Przestrzeń edukacyjna. Oczekiwania, doświadczenia i dylematy społeczne; Edukacja w przebiegu życia. Od dzieciństwa do starości; Świadomość aksjologiczna i podmiotowość etyczna. Analizy i impresje; Myśleć o zdrowiu. Między wolnością a zniewoleniem; Santé – maladie et jeunesse – vieillesse (Dans le contexte des préoccupations, attentes et espoirs de l’homme moderne) /Health – Illness and Youth – Old Age (in the Context of Concerns, Expectations and Hopes of Modern Man); Fenomenologie: socjologia versus pedagogika. Przesłanki instytucjonalizowania się pedagogiki fenomenologicznej.

Członek rad naukowych i redakcyjnych krajowych i zagranicznych czasopism naukowych, m.in.: „Studia z Teorii Wychowania”, „Społeczeństwo i Rodzina”, „Review of European Studies”, „Problems of Education in the 21st Century”, „ACC JURNAL”, „Journal of International Scientific Publications: Educational Alternatives”.

http://nauka-polska.pl/dhtml/raporty/ludzieNauki?rtype=opis&objectId=119810&lang=p

Fudali Robert

Doktor nauk humanistycznych, pracownik Zakładu Teorii Wychowania i Pedeutologii Wydziału Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu na Uniwersytecie Zielonogórskim.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Kowalski Mirosław, Fudali Robert

ISBN druk

978-83-7308-757-6

ISBN e-book

978-83-7308-757-6

Objętość

174 stron

Wydanie

I, 2006

Format

B5 (160x235)

Oprawatwarda, szyta

Wstęp

Integralność jako edukacyjny regulator rozumienia pojęć: mężczyzna i kobieta

Feminizacja zawodu nauczycielskiego i jej konsekwencje socjalizacyjne

Maria i Stanisław Ossowscy – nauczyciele i uczeni

Komunikacja niewerbalna nauczycieli z uczniami

Fenomenologia płci. Próba analizy typu verstehen

Refleksje na temat zachowań prozdrowotnych kandydatek i kandydatów do zawodu nauczycielskiego

O potrzebie identyfikacji chłopców z osobą nauczyciela mężczyzny

Świadomość nauczycielek – wychowawczyń kształcenia zintegrowanego a podejmowane przez nie działania wychowawcze

Współpraca z rodzicami w opinii nauczycielek szkół podstawowych

Płeć a poziom twórczości studentów edukacji artystycznej

Potencjał rozwoju osobowego nauczycieli - badania porównawcze kobiet i mężczyzn

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło