• Obniżka
  • Nowy
Z notatek obserwatora. Montessori w praktyce

Z notatek obserwatora. Montessori w praktyce

ISBN: 978-83-7850-650-8
39,80 zł
35,00 zł Zniżka 4,80 zł

Z notatek pedagoga… stanowi pozycję obowiązkową na liście lektur każdego młodego pedagoga, nie tylko spod znaku Montessori.

Wersja książki
Ilość

Jakkolwiek filozofia (bo chyba takie określenie jest tu najbardziej na miejscu) Marii Montessori liczy sobie ponad sto lat, zwolennicy jej metody wychowawczej wciąż są przygnębiająco nieliczni, na dodatek rozsiani po wszystkich częściach świata; nic zatem dziwnego, że każda nowa książka montessoriańska urasta do rangi wydarzenia. Tym razem mamy jednak do czynienia z książką niezwykłą. Paul Epstein, wykładowca akademicki i międzynarodowy ekspert, stworzył książkę, w której wskazówki dla młodych pedagogów przeplatają się z wątkami autobiograficznymi, czyniąc refleksje Autora jeszcze cenniejszymi. Analizując kolejne elementy obserwacji C.O.R.E. (Connect – kontakt, Obtain – uzyskanie, Reflect – refleksja, Engage – zaangażowanie) i wracając myślami do swych montessoriańskich początków, Epstein buduje portret pedagoga-przewodnika, dla którego edukacja i wychowywanie nie są pracą, lecz misją duchową i sposobem na życie. Portret ten daleki jest jednak od ideału – Autor doskonale widzi wszelkie niedogodności, związane z obranym zawodem i nie boi się nazwać ich po imieniu.

Z notatek pedagoga… stanowi pozycję obowiązkową na liście lektur każdego młodego pedagoga, nie tylko spod znaku Montessori.

"Jeśli, będąc z dziećmi, zdołasz choć na chwilę zwolnić, wyciszyć się i naprawdę – ale tak naprawdę – posłuchać, ujrzysz, jak dzieci ujawniają swoje najprawdziwsze „ja”. Wszak nie jesteśmy stworzeni, by zachowywać sekrety...."

Opis

Książka elektroniczna - E-book
EPUB
Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-7850-650-8

Dr Paul Epstein

to cieszący się międzynarodowym uznaniem wykładowca i ekspert metody Montessori: w swym życiu pełnił już rolę administratora, nauczyciela, badacza, konsultanta i autora.

Pasją Paula są pedagogiczne eksperymenty, odmieniające naturę mechanizmów nauczania. W jego własnej opinii wielką zaletą obranego zawodu jest możliwość obserwowania procesu nauczania in statu nascendi, tak w przypadku dzieci, jak i dorosłych. Zdobywane w ten sposób doświadczenia stają się źródłem inspiracji oraz wiedzy, dzięki której Paul może czynnie wesprzeć rodziców i nauczycieli w ich codziennej pracy; metodyczna i systematyczna praca z maluchami oraz ich bliskimi to także najkrótsza – a zarazem jedyna – droga do tego, by ziściły się rewolucyjne plany pedagogiczne montessorian.

Doświadczenia administracyjne Paula obejmują szereg prestiżowych i odpowiedzialnych stanowisk: dyrektora szkoły, dyrektora agencji konsultingowej dla szkół, dyrektora programu edukacyjnego dla nauczycieli oraz koordynatora programu zarządzania szkołą publiczną. Pełniąc jednocześnie rolę nauczyciela i edukatora, Paul koordynował program edukacyjny dla pedagogów Montessori, zarówno na poziomie wczesnodziecięcym, jak i szkoły średniej. Po zdobyciu stosownych certyfikatów nauczyciela Montessori, wydawanych przez Amerykańskie Stowarzyszenie Montessori, Paul pracował na wszystkich poziomach edukacji montessoriańskiej. Niezależnie od pracy w szkole, Paul prowadzi wykłady na Uniwersytecie w Northwestern, a także, jako profesor nadzwyczajny, na Uniwersytecie Transylwanii.

Jako wykładowca i konsultant Paul odwiedził niezliczoną ilość szkół, nie tylko na terenie USA, ale i Kanady, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Meksyku, Rosji, Brazylii, Japonii, Chin, Australii, Nepalu, Afryki Południowej, Polski i wielu innych.

Paul uzyskał stopień licencjata w Dartmouth College, natomiast stopień magistra oraz tytuł doktora z zakresu antropologii kultury przyniosły mu studia w S.U.N.Y. Buffalo. Paul Epstein jest autorem szeregu artykułów, publikowanych w periodykach pedagogicznych, głównie montessoriańskich. Jest również współautorem Drogi Montessori, książki opisującej doświadczenia towarzyszące edukacji Montessori. Najnowszą pozycją w dorobku Paula jest Z notatek pedagoga Montessori. Poradnik, który mamy przyjemność Państwu zaprezentować.

Kontakt z Paulem możliwy jest drogą elektroniczną: paul0711@hotmail.com

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Epstein Paul

ISBN druk

978-83-7850-650-8

ISBN e-book

978-83-8095-732-9

Objętość

182 stron

Wydanie

II, 2014

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

PODZIĘKOWANIA


1. Z NOTATEK OBSERWATORA: DZIECI W ROLI NAUCZYCIELA

2. OBSERWACJA C.O.R.E.

3. PEDAGOGIKA DUCHOWA

4. KONTAKT (CONNECT): CZEGO CHCĘ SIĘ NAUCZYĆ?

5. UZYSKAĆ (OBTAIN): W JAKI SPOS.B MAM ZAPISAĆ?

6. REFLEKSJA (REFLECT): JAK ZROZUMIEM TO, CO UZYSKAŁEM?

7. ZAANGAŻOWAĆ SIĘ (ENGAGE): CO ZROBIĘ Z NOWYM ROZUMIENIEM?

8. DODATEK: BADANIA W DZIAŁANIU (ACTION RESEARCH)

9. ODNOWA (RENEWAL)

BIBLIOGRAFIA

Fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło