Kinezjologia edukacyjna

Kinezjologia edukacyjna

ISBN: 978-83-8095-110-5
12,00 zł

W książce zaprezentowano scenariusze wykorzystujące elementy Gimnastyki Mózgu (wg Dennisonów) – bazowego programu w ramach Kinezjologii Edukacyjnej. Propozycje w nich zawarte adresowane skierowane są do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej...

Wersja książki
Ilość

W książce zaprezentowano scenariusze wykorzystujące elementy Gimnastyki Mózgu (wg Dennisonów) – bazowego programu w ramach Kinezjologii Edukacyjnej. Propozycje w nich zawarte adresowane skierowane są do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Proste i możliwe do wykonania w każdych warunkach ćwiczenia, mogą być zastosowane jako: relaksujące, w przerwie między zajęciami, wyciszające po zajęciach, koncentrujące przed wysiłkiem, usprawniające przed czynnościami pisania, czytania, zapamiętywania.

Scenariusze mogą być wykorzystane do pracy z dziećmi 6-7-letnimi. Zawierają one zestaw ćwiczeń nakierowanych na konkretny cel, taki jak: rozwijanie umiejętności samodzielnego uczenia się i koncentracji, wspomaganie uważnego słuchania i jasnego wypowiadania się, doskonalenie umiejętności czytania, pisania i rysowania, rozwijanie umiejętności matematycznych oraz kształtowanie postaw twórczych. W scenariuszach znalazły także zastosowanie techniki twórczego myślenia według Edwarda Nęcki. Połączenie ćwiczeń z zakresu Kinezjologii Edukacyjnej i technik twórczego myślenia przynosi zaskakujące rezultaty w pracy z małymi dziećmi.

Opis

Książka elektroniczna - E-book
EPUB

Specyficzne kody

isbn
978-83-8095-110-5

Dzionek Elżbieta

Tytuł naukowy: mgr

Obecne miejsce pracy i zajmowane stanowisko: Nauczycielki w Przedszkolu Miejskim nr 15 w Pabianicach

Specjalizacja:I stopień specjalizacji zawodowej w zakresie wychowania przedszkolnego oraz tytuł Lidera Umiejętności Twórczych

Najważniejsze publikacje:

Stosowanie wybranych technik twórczych z dziećmi przedszkolnymi („Przegląd Edukacyjny, 1998, nr 2)

Znaleźć wspólny język z rodzicami („Przegląd Edukacyjny”, 1998, nr 3)

Twórcze zabawy przedszkolaków („Wychowanie w Przedszkolu”, 1998, nr 8)

Gwiazdkowy prezent („Wychowanie w Przedszkolu”, 1998, nr 10)

Innowacyjne metody pracy dydaktycznej w nauczaniu początkowym („Ruch Pedagogiczny, 1999, nr 1-2)

Inne osiągnięcia: Autorki innowacji pedagogicznej: „Stymulowanie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym poprzez stosowanie wybranych technik Celestyna Freineta i technik twórczego myślenia wg Edwarda Nęcki.

Gmosińska Małgorzata

Magister pedagogiki, absolwentka studiów podyplomowych na kierunku pedagogika twórczości, posiada tytuł Lidera Umiejętności Twórczych, prowadzi treningi twórczości dla dzieci w wieku 5-8 lat. Pracuje w Przedszkolu Miejskim nr 15 w Pabianicach.

Kościelniak Anna

Notka biograficzna w przygotowaniu.

Szwajkajzer Mirosława

Notka biograficzna w przygotowaniu.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Dzionek Elżbieta, Gmosińska Małgorzata, Kościelniak Anna, Szwajkajzer Mirosława

ISBN druk

978-83-7587-975-9

ISBN e-book

978-83-8095-110-5

Objętość

56 stron

Wydanie

IV, 2012

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp

Opis ćwiczeń wstępnych „Gimnastyki Mózgu”

Opis ćwiczeń „Gimnastyki Mózgu” użytych w scenariuszach

Opis technik twórczego myślenia

Scenariusze zajęć

     Biedronki

     Już wiosna!

     Wiosenne kwiaty

     Kolorowe motyle

     Już lato!

     Zabawy z Panią Jesienią

     Głodne ptaki

     Smutna czy radosna dziewczynka z zapałkami?

     Zimowe zabawy Wybieramy się na świąteczne zakupy

     Podróż Świętego Mikołaja

     Hartujemy nasze ciało

     Od ziarenka do bochenka

     Widzę świat przez różowe okulary

     Wycieczka do ZOO

     Wiemy jak bezpiecznie poruszać się po drodze

     W piernikowym domku Baby Jagi

     Lubimy czytać

Bibliografia

Fragment

Cztery Autorki przywołane powyżej stworzyły książkę, którą warto mieć pod ręką, jeśli tylko jest się nauczycielem w przedszkolu, w klasach I-III lub szkole specjalnej. Bez zbyt długich wstępów Autorki opowiedziały cóż to takiego jest Kinezjologia Edukacyjna, opisały ćwiczenia wstępne stosowane podczas zajęć, objaśniły na czym polegają poszczególne proponowane w scenariuszach zajęć ćwiczenia, przypomniały techniki twórczego myślenia i oddały nauczycielom w ręce osiemnaście scenariuszy lekcji atrakcyjnych, dobrze skomponowanych i ciekawych.

Ku zachęcie powiem, że książka wzbudziła słowa uznania także wśród moich koleżanek:)

źródło: http://prowincjonalnenauczycielstwo.blogspot.com/2010/06/e-dzionek-m-gmosinska-koscielniak-m.html

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło