Jak przez wiersze ortografia szybko nam do głowy trafia

Jak przez wiersze ortografia szybko nam do głowy trafia

ISBN: 978-83-7850-040-7
9,00 zł

Jest to zbiór rymowanych wierszyków poświęconych zasadom ortografii polskiej.

Wersja książki
Ilość

Jest to zbiór rymowanych wierszyków poświęconych zasadom ortografii polskiej. Każdy z nich zawiera cenne wskazówki dla małego czytelnika-ucznia klas I-III i wyjaśnienia jak, kiedy i dlaczego należy pisać i jaką zasadę stosować, aby pisownia była poprawna. Książka może być wykorzystana zarówno przez nauczycieli w ich pracy dydaktycznej, jak i uczniów klas I-III.

Opis

Książka elektroniczna - E-book
EPUB
Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-7850-040-7

Dyl Barbara

Doktor nauk humanistycznych, pracownik naukowy Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN i Akademii Muzycznej w Krakowie. Zajmuje się problematyką unowocześnienia procesu kształcenia muzycznego przyszłych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji zintegrowanej. Propaguje nowatorskie metody kształcenia muzycznego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Opracował oryginalny program edukacji muzycznej w ramach wychowania przez sztukę. Uwzględnia w nim własną aktywność uczących się. Chodzi o stymulowanie zarówno rozwoju intelektualnego, jak i emocjonalnego i etyczno-moralnego dziecka. Jest autorem ponad 40 artykułów i trzech publikacji zwartych.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Dyl Barbara

ISBN druk

978-83-7850-040-7

ISBN e-book

978-83-7850-375-0

Objętość

22 stron

Wydanie

VI, 2012

Format

A5

Oprawamiękka, klejona

Wstęp

Kiedy pisać „ó”?

Kiedy pisać „rz”?

Kiedy pisać „ż”?

Kiedy pisać „h”?

Kiedy pisać „ch”?

Jak zmiękczamy spółgłoski?

Zakończenie

Fragment

Język polski nie zalicza się do języków łatwych, a pisownia niektórym osobom sprawia duże kłopoty. Oczywiście, słowniki są po to, by po nie sięgać i w razie wątpliwości sprawdzać. Wielu jednak pewnych swej wiedzy wypisuje 'ciekawostki' językowe, które obserwujemy nie tylko w sklepach, ale także, niestety, w prasie.

W myśl przysłowia: „Czego się Jaś nie nauczył, tęgo Jan nie będzie umiał" warto już od najmłodszych lat oswajać dzieci z trudną polską ortografia. Bardzo pomocna może okazać się książeczka Barbary Dyl Jak przez wiersze ortografia szybko nam do głowy trafia. Myślę, że wierszyki w niej zawarte mogą doskonale urozmaicić lekcje języka polskiego. Dzieci uwielbiają zabawy językowe. A dzięki nim lepiej zapamiętają zasady pisowni. Zachęcam.

Anna Szczodra
Notes Wydawniczy, nr 6/7 czerwiec/lipiec 2008

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło