Krok... w kierunku kreatywności

Krok... w kierunku kreatywności

Podtytuł: Program
ISBN: 83-7308-460-6
8,00 zł

Program stymulowania twórczości na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Prezentowany program jest jedynym programem z zakresu stymulowania twórczości dzieci przedszkolnych, chociaż z powodzeniem mogą korzystać z niego nauczyciele klas początkowych. Stanowi integralną całość z książką „Krok...w kierunku kreatywności. Zabawy i ćwiczenia”.

Wersja książki
Ilość

Prezentowany program jest jedynym programem z zakresu stymulowania twórczości dzieci przedszkolnych, chociaż z powodzeniem mogą korzystać z niego nauczyciele klas początkowych. Stanowi integralną całość z książką „Krok...w kierunku kreatywności. Zabawy i ćwiczenia”.

Zasadność opracowania programu wypłynęła z potrzeb społecznych, potwierdzonych założeniami reformy oświaty, w myśl której szkoła i przedszkole mają przygotowywać dzieci do umiejętności pracy w zespole, samodzielnego myślenia, aktywności, a w przyszłości twórczej pracy. Program powstał w oparciu o obserwację pozytywnych efektów własnej pracy Autorki z dziećmi przedszkolnymi i uczniami. Zawiera on cele, treści, propozycje wykorzystania twórczych metod i technik pracy, zasady dydaktyczne i organizacyjne, spodziewane efekty obserwowane u dzieci, sposób ewaluacji programu oraz literaturę metodyczną dostępną w języku polskim.

Program

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF

Specyficzne kody

isbn
83-7308-460-6

Brak recenzji użytkowników.

Jąder Mariola

Absolwentka WSP w Krakowie na kierunku Pedagogika Przedszkola i Wczesnoszkolna oraz studiów podyplomowych na kierunku Psychopedagogika Kreatywności w WSPS w Warszawie, a także z zakresu organizacji i zarządzania oświatą w Profesjonalnej Szkole Biznesu - Szkoła Wyższa w Krakowie. Ukończyła również Studium Pedagogiki Zabawy Klanza.

Posiada kwalifikacje do pracy edukatorskiej oraz uprawnienia do prowadzenia zajęć według programu edukacyjnego ,,Porządek i przygoda. Lekcje twórczości” oraz programu międzynarodowego ,,Przyjaciele Zippiego”.

Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności.

Ma doświadczenie pracy w różnych instytucjach oświatowych oraz na różnych szczeblach kształcenia: w przedszkolu, szkole średniej, uczelni wyższej oraz w ośrodkach doskonalenia nauczycieli.

Od wielu lat pracuje z dziećmi przedszkolnymi. Prowadzi również zajęcia ze studentami oraz doraźnie treningi twórczości z uczniami szkół średnich. Jako edukator i trener współpracuje z ośrodkami doskonalenia, prowadząc szkolenia dla nauczycieli szkół i przedszkoli.

Jest autorką i współautorką siedmiu publikacji książkowych oraz wielu artykułów wydanych w ogólnopolskich czasopismach pedagogicznych. Opracowała kilka programów pracy dla osób na różnych szczeblach kształcenia: dzieci, uczniów, studentów i nauczycieli.

W sposób szczególny interesuje się psychopedagogiką twórczości, a zwłaszcza metodami i technikami stymulowania wyobraźni twórczej dzieci i dorosłych oraz rozwijania na tej bazie uzdolnień kierunkowych: plastycznych, skojarzeniowych, myślenia wyobrażeniowego, twórcze rozwiązywanie problemów itp.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Jąder Mariola

ISBN druk

83-7308-460-6

ISBN e-book

83-7308-460-6

Objętość

32 stron

Wydanie

I, 2005

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Nota informacyjna o Autorce

Wstęp

I. Cele programu

Cele w sferze poznawcze

Cele w sferze emocjonalno-motywacyjnej

Cele w sferze działaniowej

II. Treści programu

Etap I

Etap II

Etap III

Etap IV Rodzaje proponowanych ćwiczeń

III. Przykłady wybranych metod i technik pracy twórczej z dziećmi

IV. Zasady dydaktyczne i organizacyjne

V. Spodziewane efekty pracy z dziećmi

VI. Ewaluacja programu

VII. Literatura

ANEKS 1. Test rysunkowy Kate Franck

ANEKS 2. Test skojarzeń graficznych – wersja dla dzieci

ANEKS 3. Test twórczości Urbana TCT–DP w wersji dla dzieci

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło