• Obniżka
Autyzm. Na granicy zrozumienia

Autyzm. Na granicy zrozumienia

ISBN: 978-83-7587-357-3
48,00 zł
40,00 zł Oszczędzasz: 8,00 zł

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 40,00 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

W książce, zawarte są bardzo ważne dla autyzmu wiadomości i ukazane te dane, które składają się na złożone i wieloprzyczynowe uwarunkowania oddziaływań wspomagających rozwój dzieci z ASD.

Publikacja dostępna w wersji papierowej oraz elektronicznej e-book:

Wersja książki
Ilość

Z radością oddajemy do rąk Czytelników książkę, która w wielu szczegółowych kwestiach przybliża nas do granicy zrozumienia autyzmu. Przybliża do niej, ale jej nie przekracza. Prezentowane artykuły ukazują obecny stan wiedzy, prowadzone badania, jak i hipotezy potrzebujące weryfikacji w wielu wąskich zagadnieniach związanych ze spektrum autystycznym. Zagadnienia te mogą zainteresować nie tylko teoretyków, ale także diagnostów, terapeutów czy rodziców dzieci dotkniętych autyzmem. Świadomym zamierzeniem redaktorskim było pozostawienie Autorom swobody co do wyboru formularza czy struktury tekstów. Stąd niektóre z artykułów mają charakter przeglądowy, inne zaś oparte są na własnych badaniach.

Wyrażamy głęboką wdzięczność wszystkim Autorom, którzy zechcieli podzielić się na łamach tej publikacji stanem swojej wiedzy, a poprzez to przybliżyć nam świat dziecka autystycznego. Właśnie to stanowi zasadniczy cel niniejszego zbioru tekstów: uruchomić wyobraźnię, by „przeskakując” granicę naszego umysłu do umysłu ludzi z autyzmem dotknąć tajemnicy ich funkcjonowania, z nadzieją głębszego poznania rozumienia świata przez osoby dotknięte autyzmem. Oczywiście z przyjęciem faktu, że pewne zachowania charakterystyczne dla tego zaburzenia, często wydają się niewytłumaczalne przy obecnym stanie wiedzy.

3 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF
Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-7587-357-3

Winczura Barbara

Winczura Barbaradr nauk humanistycznych, pedagog specjalny w zakresie resocjalizacji, oligofrenopedagog, dyplomowany specjalista w dziedzinie diagnozy i terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu (ASD), diagnosta i terapeuta dzieci z trudnościami w rozwoju i zachowaniu oraz dzieci przewlekle chorych, specjalista edukacji i terapii dzieci z głęboką, wieloraką niepełnosprawnością. Jej główne zainteresowania naukowo – badawcze dotyczą: problematyki osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD), wczesnego wykrywania autyzmu oraz wspomagania rozwoju małych dzieci z zaburzeniami w rozwoju, teorii umysłu w autyzmie, zarówno w aspekcie badawczym, jak i terapeutycznym, a także zaburzeń łączonych (współchorobowości) w obszarze psychopatologii rozwoju dzieci i młodzieży.

Jest autorką bądź współautorką wielu publikacji książkowych oraz licznych artykułów z zakresu psychopatologii rozwoju dziecka, szczególnie zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD), zaburzeń emocjonalnych, zaburzeń w komunikacji oraz problematyki dzieci zagrożonych niepełnosprawnością rozwojową w aspekcie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka.

Pracuje jako adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Barbara Winczura

ISBN druk

978-83-7587-357-3

ISBN e-book

978-83-7587-284-2

Objętość

216 stron

Wydanie

II, 2010

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp

Agata Gruna-Ożarowska

Umysł niewspółodczuwający. Neurobiologia autyzmu

Irena Dawidiuk

Wpływ diety na zachowania autystyczne.Czy taka interwencja jest możliwa?

Małgorzata Skórczyńska

Wczesne diagnozowanie autyzmu – perspektywy i dylematy

Julita Urbaniuk

To, co jest niewidoczne dla oczu. Prozopagnozja w diagnozie dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych

Katarzyna Markiewicz

Zmiany w rozwoju funkcji wykonawczych i dzieci autystycznych

Barbara Winczura

Zabawa jako komponent rozwoju teorii umysłu u dzieci z autyzmem

Jacek J. Błeszyński

Czy echolalia w autyzmie jest problemem komunikacyjnym?

Bogusława Beata Kaczmarek

Nie jak, ale dlaczego? O własnym języku dzieci z autyzmem

Elżbieta Maria Minczakiewicz

Śpiew i muzyka w rozwijaniu aktywności komunikacyjnej u dzieci z diagnozą autyzmu

Maria Piszczek

Stosowanie narracji w terapii dzieci z autyzmem

Alina Czapiga

Model rozwoju w autyzmie i zaburzenia współwystępujące z autyzmem

Beata Płażewska

Dylematy diagnostyczne związane z występowaniem symptomów zaburzeń łączonych. Historia dwóch małych chłopców – długa podróż przez nieznane

Małgorzata Sekułowicz

Zrozumieć genialnych autystów – od Mozarta do Warhola

Aneta Kochanowicz

O zagrożonym prawie do życia dziecka z autyzmem – z perspektywy etycznej

fragment

Opracowanie zbiorowe przygotowane pod redakcją dr Barbary Winczury zawiera prace autorów reprezentujących rozmaite gałęzie wiedzy (pedagogikę, psychologię, medycynę, logopedię). Problematyka omawiana w poszczególnych rozdziałach porusza wiele rozmaitych wątków i prezentowana jest z różnych punktów widzenia. Znajdujemy tu zagadnienia dotyczące trudności diagnostycznych, kontrowersje związane z rozpoznawaniem różnicowym, problemy odnoszące się do szeroko ujmowanej kompetencji komunikacyjnej, komponenty neurobiologiczne, uwarunkowania dietetyczne, zagrożenia jakie wiążą się z ograniczaniem praw do godnego życia i wiele innych.

W książce, zawarte są bardzo ważne dla autyzmu wiadomości i ukazane te dane, które składają się na złożone i wieloprzyczynowe uwarunkowania oddziaływań wspomagających rozwój dzieci z ASD. Ukazanie się omawianej książki na pewno przyczyni się do jeszcze większego rozbudzenia zainteresowań tą problematyką, do ukazania jej złożoności, a jednocześnie konieczności bardzo ostrożnego formułowania na jej temat sądów i kategorycznych tez dotyczących diagnozy, terapii, wychowania i rehabilitacji.

Profesor Tadeusz Gałkowski

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło